Teambuilding: Socialt sammenhold betaler sig

Teambuilding: Socialt sammenhold betaler sig

april 10, 2019 0 Af Maria

Foråret er her, solen skinner, og snart kommer sommervarmen! Alligevel er mange af os fanget på arbejdet størstedelen af dagen – og det er uanset det gode vejr. Man kan nemt længes væk fra arbejdspladsen, og det betyder, at det er endnu vigtigere end nogensinde med et godt arbejdsmiljø. Teambuilding kan være lige det, din virksomhed har brug for, når samarbejdet skal styrkes og arbejdsglæden øges. Læs bare med her, og se hvordan.

Sådan gavner teambuilding din virksomhed

Glæde skaber overskud, og derfor er det vigtigt, at man har det godt på sin arbejdsplads. Overskud, kreativitet og effektivitet er nemlig helt uundværlige værdier i en virksomhed. Men et godt arbejdsmiljø opstår jo ikke af sig selv. Det tager tid at lære hinanden at kende og vide, hvordan man bedst muligt udnytter hinandens styrker. Det er dog ikke altid, at en virksomhed har den tid. Et nyt team skal helst op at køre så hurtigt som muligt, så virksomhedens effektivitet ikke svækkes på grund af manglende samarbejdsevner. Derfor er teambuilding den helt rigtige løsning for alle virksomheder, der ønsker at sætte skub i sammenholdet og effektiviteten i deres teams. De to ting er nemlig tæt forbundne.

Teambuilding er mange ting

Mange af os har sikkert en forestilling om, hvad teambuilding er. Nogen synes måske ligefrem det er lidt anstrengende at skulle ”forcere” gode relationer. Men sagen er, at teambuilding faktisk er en af de nemmeste (og sjoveste) måder at lære folk at kende på. Det behøver hverken være en opstillet leg eller den slags samarbejdsøvelser, mange sikkert husker fra skoletiden. Teambuilding er meget mere end det! Det vigtigste er, at du og dine kollegaer tilbringer tid sammen. Det kan ske på mange måder – lige fra bueskydning til band slam, byvandring og cocktailkursus. Den slags aktiviteter er der kort sagt ikke meget folkeskole over.

Lad AWA arrangere

Som travl virksomhedsejer kan det virke uoverskueligt at arrangere teambuilding for sine medarbejdere. Der er nemlig mange forhold at tage stilling til – både hvad angår indhold og logistik. Heldigvis kan AWA hjælpe jer med både det praktiske og det kreative! AWA står for After Work Arrangement, og de er, som navnet afslører, specialister i at arrangere events til virksomheder. De kender alle guldkornene og ved, hvordan man undgår faldgruberne, så du kan få et maksimalt udbytte af dit teambuildingevent.